Nr.1 när det kommer till hantverksöl på nätet.

Discovery box




Svar på våra vanliga frågor och svar


Snabb åtkomst


Beställning

Betalning

Förberedning av beställning

Leverans

Att ta emot sin beställning

Vanligaste frågorna om våra produkter

Vanligaste frågorna om månadsboxen

Vanligaste frågorna om fatöl

Vanliga frågor om Bière Magazine

Hopts tjänster: Försäkring och lojalitet

Presentkort och rabattkuonger

Min personliga information

Företagskunder


Innan du kontaktar oss med din fråga, varför inte ta en titt på den här sidan - du kanske hittar svaret som du behöver ... Vi uppdaterar sidan regelbundet för att kunna erbjuda dig så mycket information som möjligt.




Beställning


Hur lägger jag en beställning hos Hopt?

Se dig omkring på hemsidan eller använd sökmotorn för att hitta en specifik produkt. När du valt ut en produkt så lägger du till den i din varukorg. När du har allt som du behöver klickar du på ikonen "Varukorgen" längst upp till höger på skärmen för att sedan gå till själva varukorgen . Du kommer att se en lista med alla artiklarna i din kundvagn. Klicka sedan på "Beställ" längst ner. På den här sidan kan du ändra antalet produkter i eller väja att ta bort produkter från din kundvagn.Innehar du en rabattkupong så fyller du i denna i kundvagnen. Om du vill fortsätta att handla, klicka bara på ikonen Hopt eller fyll i din nya sökning i sökmotorn.

Är din kundvagn komplett?

1 - Om du inte redan är inloggad, så logga nu in på ditt konto. Har du inget konto så kan du skapa ett genom att ange din e-postadress i det angivna fältet.

2 - Du kan ange separata fakturerings- och leveransadresser. Observera att på grund av storleken på vissa produkter kan vi endast erbjuda en leveransmetod.



3 - Du kan även  välja hur du vill betala för din beställning: Kredit- eller betalkort via 3D Secure Payment, PayPal eller via banköverföring. När du har kontrollerat din kundvagn, klicka på "Bekräfta och betala".

4 - När du betalar för din beställning kan du lämna ett meddelande - antingen för HOPT-teamet, leveransinstruktioner till transportföretaget till exempel, eller ett meddelande till mottagaren om din beställning är en present t.ex.


Hur anger jag min rabattkupong?

När du klickar på "Beställ", så får du sammanfattningen av din kundvagn. Nederst i tabellen klickar du på "+ Lägg till rabattkod eller presentkort". Ange bara din kod, klicka på ok och det kommer automatiskt att dras av från din totala summa.



Betalning

Vilka betalningssätt accepterar vi?


Du har fyra betalningsalternativ: Kredit- eller betalkort via 3D Secure Payment, PayPal eller via banköverföring. För banköverföring väntar vi alltid tills betalningen har mottagits innan vi skickar din beställning.



Hur betalar jag med banköverföring?


För att betala via banköverföring måste du göra en betalning till kontot nedan, var noga med att ange ditt beställningsnummer och övrig information så att vi kan identifiera dig.


Kontonummer: 30641792161

Bankkod: 13507

Branch: 00106

RIB: 92

Kontonamn: SAS InterDrinks

Bankens namn och adress: BPN - AG Tourcoing-00104

IBAN: FR76 1350 7001 0630 6417 9216 192

BIC: CCBPFRPPLIL

Din beställning skickas iväg direkt när betalningen gått igenom.



Jag har debiterats men jag har inte mottagit min beställning?

Om din beställning visas på sidan Mitt konto, vänligen kontakta vårt kundtjänst och de kommer att hjälpa till. Om du inte hittar din beställning på sidan Mitt konto, vänligen kontakta oss via e-post oss med en kopia av ditt kontoutdrag som visar betalningen (skanna, bild, etc.) så att vi kan identifiera problemet och se till att du får din order så fort som möjligt.





Förberedning av min beställning


Hur lång tid tar det att förbereda min beställning?


Vi skickar din beställning inom 24 timmar efter mottagandet av din betalning (inkluderar ej franska helgdagar, samt lördag och söndag). Om du till exempel lägger en beställning före 12:00 (middag GMT / BST + 1) på måndag, kommer den att förberedas och skickas samma dag. Om din beställning är placerad efter 15:00, kommer den vara förberedd för leverans på tisdag. Vi förbereder inte eller skickar beställningar på helgerna. Beställningar som mottages på lördagar och söndagar kommer att skickas på måndagen. Beställningar mottagna före middagen (12:00 GMT / BST + 1) är vanligtvis packade och skickas då samma dag.



Hur kommer min beställning att packas för leveransen?


För 25, 33 och 50 cl-flaskor skickar vi din öl i kartonger, uppdelade i 12 fack. För 75cl flaskor är lådorna delade i 6 fack.


Leverans

Skicka paket till Sverige: Hur fungerar det?

Vi har tillåtelse att sälja i Sverige, det innebär att vi tar hand om skatter, tullkostnader och övriga utgifter. Vi är registrerade i Sverige för Punktskatt och innehar vårt momsregistreringsnummer och vi tar då hand om alla kostnader som myndigheterna kräver.

Så att du kan njuta av din öl, utan några problem. Lätt eller hur?

Finns det några extra kostnader som måste betalas ut till Skatteverket?

Det finns inga dolda eller extra kostnader som behövs betalas ut till Tullverket eller Skatteverket. Vanligtvis så måste man betala för importtull när man importerar alkohol från andra EU-länder. HOPT betalar punktskatt, har ett svenskt organisationsnummer och är ett registrerat företag i Sverige. Därför så finns det inga övriga skatter att betala. Vi tar hand om allting!

Jag mottog en tullavgift från tullverket, vad ska jag göra?

Oj! Detta bör inte inträffa. Men oroa dig inte! Skicka ett e-post meddelande till oss och vi tar hand om saken. Vad är det för uppgifter som jag ska uppge om jag skulle behöva visa detta för myndigheterna? Vi skulle gärna ha skapat en liten film om hur vi fick vår ”tillåtelse att sälja öl”, men i nuläget så får ni nöja er med vårt svenska tillstånd att sälja hantverksöl!


Momsregistreringsnummer: SE502079510901


Organisationsnummer: 502079-5109


Diarienummer : 541915448




Jag har flyttat, hur kan jag ändra min leveransadress?


Logga bara in på ditt konto och klicka på "Mina adresser" för att uppdatera dina leverans- och faktureringsadresser.


Hur kan jag spåra min leverans?


Klicka på Alla mina beställningar i Mitt konto för att se om din beställning har bearbetats och skickats. Du kan få mer information om din beställning genom att klicka på Beställningsinformation



När kommer min beställning att levereras?


Vänligen vänta upp tills 72 timmar, då det kan variera beroende på var du bor för leveransen. Till exempel, om du lägger din beställning på måndag eftermiddag, kommer din beställning att förberedas och skickas på tisdag. Du kommer då förmodligen att få din beställning på fredag. Leveransvillkoren visas när du beställer. Beställningar som placeras före middagen bearbetas, förbereds och skickas vanligen samma dag.



Vilka är leveransavgifterna?


För att se leveranstiden och kostnaden lägger du till dina produkter i din varukorg, du fortsätter sedan med din beställning och när du kommer till skärmen "Bekräfta och betala".

Där kan du se kostnaden för leveransen.


Hur kan jag spåra min Postnord leverans?


Om din beställning skickas av Chronopost får du ett e-postmeddelande som innehåller ditt spårningsnummer och en länk för att spåra ditt paket på nätet, samma dag som din beställning skickas. Du kommer att få ett e-post meddelande eller SMS för att se när leveransen är programmerad.

Kan jag ändra leveransinformationen när min beställning är lagd?


Beroende på huruvida din beställning har bearbetats eller inte, kan det vara möjligt att ändra din leveransadress. Om din orderstatus har ändrats till "Din beställning är förberedd", kommer vi tyvärr inte längre att kunna ändra leveransadressen, eftersom din order redan är packad och redo att skickas. Om det fortfarande är märkt "Betalning mottagen", vänligen kontakta oss så snart som möjligt för att göra nödvändiga ändringar.

Att ta emot sin beställning


Hur returnerar jag en produkt?

Om du får din beställning och det är inte vad du förväntade dig, har du 14 dagar att kontakta oss och begära en retur, förutsatt att produkten är i samma skick som när den lämnade oss.



Vad gör jag om min produkt är skadad eller trasig?


När du har fått din beställning har du tre dagar på dig att kontakta oss för återbetalning eller ersättning. Efter denna tid kan vi inte behandla din förfrågan. Vänligen kontakta oss via e-post på kundservice@hopt.se

Om du upptäckte skadan och rapporterade den till föraren, skicka ett e-post meddelande till  bara kundservice@hopt.se med ditt ordernummer, inklusive några bilder och en beskrivning av skadan. Vi organiserar då en retur. Om du inte anmälde skadorna till leveransföraren och du har en försäkring, vänligen kontakta kundservice@hopt.se.

Om du inte köpte någon försäkring så är vi ledsna, men vi kan tyvärr inte behandla ditt ärende. Vänligen öppna din beställning och kontrollerar dess skick i närvaro av leveransföraren och rapportera eventuella skador, det är det bästa sättet att se till att du är skyddad mot olyckor.


Jag har inte fått någon faktura i mitt paket. Var kan jag hitta det?


Vi lägger inte in din faktura i paketet. Du kan när som helst skriva ut dina fakturor, helt enkelt genom att logga in på Mitt konto och sedan välja Alla mina beställningar, för att ladda ner och skriva ut en PDF med den fakturan som du vill ha.


Är flaskorna täckta av en insättning eller pant?


Nej. Flaskorna vi säljer är återvinningsbara men inte täckta av en insättning eller pant.




Vanligaste frågorna om våra produkter



Vanligaste frågorna om månadsboxen


Kan jag pausa min månadsprenumeration?


Åker på semester? Har du för många öl? Du kan pausa din prenumeration när som helst genom att klicka på knappen "Min prenumeration". Om du inte vill ta emot nästa månads ruta har du fram till den 14:e i varje månad för att klicka på knappen "Pausa min prenumeration". Du kan starta igen när du är redo.


Hur avbryter jag min prenumeration?


Du kan avbryta din prenumeration när som helst genom att klicka på Min prenumeration. Klicka bara på "Avsluta min prenumeration". Avbryt din prenumeration senast den 14:e i månaden för att inte ta emot nästa månadsbox. Alternativt, skicka ett e-post meddelande  till kundservice@hopt.se före den 10:e i månaden för att avsluta prenumeration.


Kan jag ändra leveransadressen för min prenumeration?


Så klart att du kan! Bara logga in på ditt konto och klicka på Min prenumeration och gör sedan dina ändringar i Leverans och betalning med knappen "Redigera".



Vanligaste frågorna om fatöl och dess tillbehör


Hur beställer jag rör till BeerTenders öltapp?


Kontakta BeerTender direkt eller besök deras hemsida www.beertender.com.


Vad är skillnaderna mellan de olika tillbehören som ni säljer?


Ta en titt på vår guide för att kunna hjälpa dig att välja mellan olika typer och modeller. Vissa modeller är inte längre tillgängliga, men finns fortfarande kvar i vår guide för att hjälpa dig att välja rätt fatöl för din tapp.


Hur får jag tillbaka panten på 5€ för 6-liter PerfectDraft faten?


Våra transportörer kan tyvärr inte ta tillbaka dina tomma fat när de levererar de nya. För att returnera dina tomma fat använder Hopt sig utav DHL, när du har minst 3 fat så kan du kontakta oss för att be om en returetikett.


Hur väljer jag rätt fat för min öltapp?


Att välja fat för din öltapp är grundläggande. Kika på vår guide för öltappning och kompatibla fat.




Försäkring och lojalitet



Vad är innebär försäkringen?


Försäkringen skyddar mot skador under paketets genomresa om du inte anmälde skadan till  leveransföraren. Om något skulle hända med din beställning, oroa dig inte, du är täckt! Den här valfria tjänsten kan läggas till på din beställning innan du betalar.


Vad innebär lojalitetsklubben?


Det kostar bara 2,50 € att gå med i lojalitetsklubben, så att du kan samla poäng för att senare konvertera poängen till ett presentkort. Medlemskapet är inte automatiskt - du måste registrera dig och betala engångsavgiften. Om du går med i klubben efter din tredje order samlar du fortfarande poängen från dina första två order. Hur lojal är du? Som tack för din kundlojalitet, så erbjuder vi dig belöningspoäng för varje beställning.

När du har 140 poäng sammanlagt så konverteras dina poäng till 4.50€ automatiskt.

Denna valfria tjänst kan läggas till i din beställning innan du betalar.



Förmåner: presentkort och rabattkuponger


Min rabattkod fungerar inte!


Denna kan ha gått ut. Vänligen kontakta vår kundtjänst.


Vad kan jag göra om en jag tappat bort rabattkoden?


Oroa dig inte, koden på presentkortet förloras inte. Bara kontakta oss på kundservice@hopt.se


Min personliga information


Jag kan inte logga in på mitt konto!


Om du ser ett meddelande om att ditt användarnamn och lösenord inte matchar, klicka på  Glömt lösenord. ». Du kommer då att få ett e-post meddelande för att återställa ditt lösenord.


Jag kan inte byta ut mina belöningspoäng?


Detta beror på att du inte prenumererar på lojalitetsklubben ännu. Oroa dig inte, det är aldrig för sent. Du kan helt enkelt prenumerera när du gör ditt nästa köp, och vi lägger till poängen för alla dina tidigare beställningar. Dina poäng kommer att krediteras direkt när du nått upp till 140 poäng.


Jag har bytt e-postadress. Hur kan jag uppdatera min information?


Logga bara in på ditt konto och klicka sedan på “Uppdatera min personliga information”.

.

Jag har flyttat, hur ändrar jag min leveransadress?


Logga bara in på ditt konto och klicka sedan på "Mina adresser" för att uppdatera dina leverans- och faktureringsadresser.


Hur bytar jag lösenord?


I Mitt konto, klicka på “Uppdatera min personliga information”, och sedan på “Ändra mitt lösenord”.


Hur avregistrerar jag mig från nyhetsbrevet?


Det är lätt! Under “Uppdatera min personliga information”, avmarkera rutan “Jag vill ta emot nyhetsbrev”